Hvem er vi

Børnehaven Svalereden
Børnehaven Svalereden er en kommunal daginstitution for de 3-6 årige og med en normering på ca. 64 børn. Vi er en del af område Syd under Kalundborg Kommune.  Du kan læse mere om område Syd, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)
Børnehaven ligger i naturskønne omgivelser med gåafstand til skov, sø, offentlige transport muligheder samt Høng Kultur -og bevægelsespark.

Vores hus er et ældre hus med charme og med en fantastisk og ugeneret legeplads, der ligger idyllisk med skov i baghaven. Vores hus er opdelt i mange forskellige rum, hvilket gør det muligt, at lave læringsmiljøer mange steder i huset.
Svaleredens hus fra siden  Svaleredens legeplads

Svaleredens fodboldbane  Svaleredens sandkasse

Børnehaven Svalereden er en daginstitution med en dynamisk kultur og struktur.

I børnehaven Svalereden har vi tre stuer som alle arbejder tæt sammen. Det er vores målsætning at alle medarbejdere har kendskab til alle børn. Hos os ser vi det som et fælles ansvar at sikre, at alle børn trives og er en del af det store fællesskab.

Når barnet starter hos os bliver det tilknyttet en fast stue med en fast primærvoksen. På alle stuer er der blandet aldersgrupper. De ældste børn fra alle stuer mødes i skolegruppen to gange om ugen, hvor der er særligt fokus på sociale og personlige kompetencer.

Stuerne:

• Viber
  • Musvitter
  • Lærker

I Svalereden har vi et særligt fokus på børnefællesskaber, relationer samt børneperspektivet – alt dette er omdrejningspunktet for vores pædagogiske praksis.

Vi har leg og bevægelse som et de vigtigste pejlemærker for at kunne se, at alle børn trives, udvikler sig og har det sjovt.

Gymnastik

Derudover arbejder vi også løbende med Fri for mobberi med det formål, at sætte særligt fokus på tillid, respekt, omsorg og mod blandt både store og små Svalereden.

Fri for mobberi