Mad

I Børnehaven Svalereden har vi ingen kostpolitik. Men vi arbejder ud fra Kost -og bevægelsesvejledningen i Område Syd.

Hos os er sunde børn glade børn. Børn der oplever glæde ved at spise sund mad og bevæge sig, er også børn der trives og udvikler sunde vaner.

Vi opfordrer derfor til en varieret og næringsrig madpakke, der giver energi til hele dagen. Børn er aktive igennem hele dagen og det er derfor vigtigt, at børn får nok ”brændstof” for at kunne vokse, lege og lære.

Al forskning peger på, at de gode kost- og bevægelsesvaner grundlægges allerede mens barnet er helt lille.

Vi opfordrer derfor til, at slik, chokolade og kager ikke kommer med i madpakken. Det er tilladt at have kiks, figenstang, ostehaps med.
Pædagog sidder med barn og spiser mad  Barn sidder klar med madpakken til mad