Indkøring

Børn er forskellige og kan have forskellige behov. Det er derfor vigtigt for os, at få kendskab til jeres barn og dets behov, så tidligt som muligt.
Vi anbefaler derfor, at indkøringsfasen strækker sig over flere dage og at i som forældre deltager i indkøringen. Vi ved at det for nogle kan være svært at få ”fri” til at køre sit barn ind i daginstitution men vi ser gerne, at i som forældre bruger et par dage på dette.
En almindelig indkøringsfase vil ofte tage ca. 3 dage.
I en indkøringsfase vil der altid blive taget afsæt i det enkelte barns behov. Nogle børn har brug for længere indkøring mens andre børn er klar til at springe lige ind i børnehavelivet.

De fleste børn glæder sig til at skulle starte i børnehave og ofte kan den sidste tid i vuggestue/dagpleje føles lang.
Det er dog stadig helt normalt, at børn reagerer ved skift til børnehave. Nogle børn reagerer med det samme mens andre først viser en reaktion senere.

En typisk indkøringsperiode:

Dag 1:
I og jeres barn kommer et par timer og leger.
Dette vil ofte være fra kl.8.30-10.30

Dag 2:
I og jeres barn møder ca. kl.8.30.
Barnet er alene i børnehave et par timer + spiser madpakke.
Barnet hentes ca. kl.11.30

Dag 3:
I afleverer jeres barn ca kl.8.30.
Jeres barn leger, spiser madpakke og sover til middag/er på legepladsen.
Barnet hentes ca. kl.13.30

Dag 4:
Jeres barn har en helt almindelig og fuld dag i børnehave.