Overgang til skole

Den gode overgang mellem børnehaver og Høng skole:
Årshjul

Oktober

• Møde mellem skolegruppepædagoger, teamledere, børnehaveklasseledere og afdelingsleder til dels afstemning af forventninger og dels datofastsættelser af fælles arrangementer.
  • Børnehaveklasseleder besøg på forældremøder for skolegrupperne (eftermiddagsmøder kl. 16.00) i børnehaverne.

November

• Eftermiddagsarrangement på skole/SFO for skolegrupper samt forældre (skole og børnehaver).
  • Infomøde for forældre(skolen)
  • Indskrivning nov./dec.

Forår

• Teamlederne booker gymnastiksalen 3 datoer, hvor skolegrupperne mødes og laver fælles aktiviteter.

Marts

• Skolegrupperne inviteres til at komme og se All Stars på skolen.
  • Forældresamtaler i børnehaverne, hvor der samtales om indholdet af overlevering på skolen.

April/maj

• Børnehaveklasselederne på besøg i børnehaverne.
  • Børnehaveklasselederne kommer til møde i børnehaven om de kommende elever.
  • Mundtlig overlevering af sprogtrappen, som indgår i overleveringsmødet.
  • Skolegrupperne på besøg i skolen (skole og børnehaver) dage i april/maj fra kl. 9.45-11.25 – herefter besøg i SFO til madpakkespisning og leg til kl. 13.00

Maj

• Åbent Hus i børnehaveklassehuset og i SFO (skolen) i maj fra kl. 16.00-17.00.
  • Møder om børn med særlige behov (skole/SFO og børnehaver). Teamlederne kontakter Pernille, hvis der skal holdes samarbejdsmøder før skolestart.

• Infomøde for børn og forældre (skolen) – i juni måned fra kl. 19.00-20.30.

Du kan læse følgende i vores dokumenter:

• Skoleparatheds kompetencer
  • Mål og principper for den gode overgang

Skoleparatheds kompetencer.pdf

Shape Created with Sketch.