Forældresamarbejde

I børnehaven Svalereden vægter vi et tæt og tillidsfuldt samarbejde højt. Vi anser den daglige kontakt mellem forældre og personale som noget af det allervigtigste i arbejdet på, at sikre barnets trivsel, udvikling, dannelse og læring. Det er for os rigtig vigtigt, at der er en gensidig åbenhed, respekt og vilje til, at ville barnet det bedste.

Vi har derfor et stort fokus på samarbejde mellem medarbejdere og forældre gennem samskabelse, forventningsafstemning og samtaler. Det er vores overbevisning, at forældre er dem der kender barnet bedst. Vi anser derfor det uformelle møde i hverdagen, som stedet hvor tillid, relation og det gode samarbejde udspringer og vi arbejder intentionelt med de gode historier i hverdagen.

Der vil løbende gennem hele året blive tilrettelagt arrangementer med forældredeltagelse.  Vi plejer at have stor opbakning til disse og både store og små profiterer ved disse fællesskaber.

I børnehaven Svalereden tilbydes der løbende forældresamtaler. I vil som forældre blive tilbudt følgende samtaler;

Opstartssamtale

• 3. mdr. samtale
  • Samtale når barnet er ca. 4 år
  • Samtale når barnet er ca. 5 år