Pædagogiske værdier

I Børnehaven Svalereden arbejder vi ud fra det børnesyn, at alle børn skal ses, høres og forstås samt en tro på, at alle børn gør det så godt de kan - når tingene bliver for svære, har børn brug for tydelige og synlige rollemodeller.

Børn skal ses som enkeltindivider og som subjekter i skabelsen af egen udviklings -og dannelsesproces. Derfor er tillidsfulde og trygge relationer og læringsmiljøer afgørende for, at vi kan arbejde anerkendende med fokus på det enkelte barns potentialer.

Vores arbejde er tilrettelagt ud fra Den styrkede pædagogiske læreplan og vi bestræber os hver dag på, at være nysgerrige på, hvad der motiverer, er meningsfyldt samt skaber glæde hos det enkelte barn.

Svaleredens børnesyn er baseret på en balancegang mellem ressourcer, individ og fællesskab samt en forståelse af, at både børn og voksne har en gensidig indvirkning på hinanden.

Vi ønsker at inkludere alle børn i fællesskabet samt gøre hvert enkelt barn robust og parat til de krav og forventninger der skabes ved, at give passende udfordringer i hverdagen.

Vi ønsker at give alle børn et læringsmiljø, hvor venskab, respekt og tolerance vægtes højt. I hverdagen betyder det, at vi er professionelle, tydelige og anerkendende voksne.

Vi ønsker at skabe et trygt, humoristisk og nærværende miljø, som giver det enkelte barn lyst og mod til at lege, lære og være nysgerrig samt udvikle sig til et socialt individ i fællesskabet med gode relationer til både børn og voksne.

bog     Båd

tur  Motorik

Dagtilbudsstrategi 2020 - område Syd

Shape Created with Sketch.

Fagligt fyrtårn - Svalereden

Shape Created with Sketch.